Wednesday, May 11, 2011

Fast Five : Rio Heist

Salam,

2nd post of the month!!!!!!!! What is up?!!!!!! huhuuhuhu

x abes excited tgok Fast Five semalam kat KLCC... wua!!


ok ok bertenang haha..

so semalam aku dah tgok cerita yg ramai gila cakap the best act of the year ni.. 
n bile aku tgok.. ok no wonder la..

apa yg aku boleh katakan ialah Fast Five ni lain dari franchise F&F yg lain.. dan boleh dikatakan filem ni yg trbaik dalam siri F&F stakat ni..

apa yg pasti kalau korg anticipate nak tgok racing2 vroom2 dlm Fast Five.. spoiler alert xkan ada byk racing dalam ni melainkan racing antara Dom Toretto dengan rakan2nya je.. 
itu kelainan yg cuba dibawakan oleh Universal Studio dalam Fast Five.. dan terbukti kelainan itu membuahkan hasil yg lebih awesome dan mantap!(sbb aku dah bosan dgan citer kereta lumba2 ni)

ok sedikit review pasal filem ni.. sangat berbeza dari F&F 4 yg bosan gila tahap gaban tu.. takde terlebih tunjuk2 ke'seksi'an wanita, durasi yg lama dan racing memanjang.. thumbs up for Justin Lin & Chris Morgan kerana berjaya menggarap filem ni dengan cemerlang..

Fast Five lebih kepada paparan penjenayah yg genius dan penceritaan ttg strategi.. dan yg seronoknya Fast Five ni ialah Justin menonjolkan dexterity setiap ahli kumpulan Dom yg dipanggil utk merompak dan mencabar Reyes,si kepala penjenayah di Rio.. dan film ni lebih menarik dengan kehadiran Agent Hobbs (Dwayne Johnson) utk memburu Dom dan ahli kumpulannya.. perkembngan plot filem ni berlaku dalam jangka masa yg cepat dan sgt exciting..

kelebihan kedua Fast Five ialah setting utamanya di Rio yg aku rasa sgat sesuai.. pemilihan kawasan Amerika Latin utk film ni menyebabkan feel mafia dan crime tu ada.. di samping bandar Rio dan kawasan setinggannya sendiri memberi impact yg lebih jelas utk film ni..

dan sudah tentu pelakon2 dalam film ni naturally berjaya membawa watak diorg dengan berjaya.. extra credit harus aku berikan kepada Vin Diesel, Tyrene Gibson, Sung Kang, Ludacris dan Gal Gadot( damn it she was super-hot in that movie)... kehadiran mereka semua menyebabkan Fast Five dijadikan sebuah film action-packed dan mempunyai unsur2 humour yg sangat menghiburkan..

apa yg pasti Fast Five aku letakkan sebgai salah satu film 'must-watch' tahun 2011 ni.. dan utk korg yg minat film bergenre ala2 Ocean's Eleven,The Italian Job dan The French Connection.. Fast Five ialah film yg akan korang suka.. dan klau korg kurang minat dgan genre ni.. trust me,korg akan minat gak nnt..dan bile tgok nnt.. tunggu sampai habis credit film tu.. sbb ada sambungan yg mendebarkan..

so thumb up utk org yg 1st time tgok..
2 thumbs up utk org yg 2nd time tgok...
dan utk org yg tgok 3 kali dah.. sudah2 la bazir duit tu.. go get a life dude..


2 comments:

  1. movie ni best giler kann! haha the other day gi tgok ngan nick & gina & hamdi XD

    ReplyDelete
  2. yup mmg best gila.. wah bila la nk hang out ngan korg

    ReplyDelete