Sunday, December 26, 2010

Music & Films? Apa kaitannya??


Salam!! Haha dah banyak hari jugakla x menulis kat blog ni.. bz skit la cuti ni.. biasa la org kahwin la, doa selamat la, org bertunang la.. so xde mase sgt nak update blog..

So, hari ni aku nak cerita pasal music dan impaknya terhadap sesebuah filem tu..
Umum mungkin x perasan dan x ambil tau yang sebenarnya salah satu sbb mereka syok dan melayan sesebuah filem tu ialah kerana soundtrack atau music yang dimainkan sepanjang filem tu..

Aku ambil contoh "Saturday Night Fever".. org yang tgok filem tu mesti terkenang lagu nyanyian Bee Gees " Saturday Night Fever" di samping tarian hebat John Travolta..
Serupa jugak dgn filem "Yes Man".. sesiapa yg tgok filem tu akan ingat lagu "Jumper" yg dinyanyikan Jim Carrey utk selamatkn org yang nak bunuh diri tu..

dan of course, citer plg popular "Titanic" yang disinonimkan dgn lagu "My Heart Will Go On" oleh Celine Dion..

So di sini aku akan senaraikan 5 soundtrack filem terbaik bagi aku:-


5) Once



4)Scott Pilgrim vs The World


3) Juno


2) The Twilight Saga:Eclipse


1) 500 Days of Summer



banyak lagi soundtrack menarik macam Hairspray, Camp Rock, Cadillac Record.. tapi ni aku namakan 5 yg terbaikla..

p/s: kepada sesiapa yg nak mengarah filem tu pastikan soundtrack filem tu terbaik!!

Chow!

No comments:

Post a Comment