Thursday, December 23, 2010

Piala Suzuki AFF : Akhirnya!!!


Akhirnya!!! haha tu jela yang aku mampu sebut bile tau Malaysia kalahkan Vietnam dalam perlawanan separuh akhir dgn agregat 2-0..

Haha 2 hari lagi kita bakal menyaksikan final antara Malaysia vs Indonesia di Bukit Jalil sebelum 2nd leg kat Bung Karno..

So ape yang aku nak tulis hari ni ialah berdasarkan situasi yg aku lihat semalam.. Semlm ketika aku tgah syok tgok buletin utama TV3 8 mlm.. diorg tunjuk pasal jualan tiket final di Bukit Jalil & Kedutaan Indonesia.. penyokong Malaysia mmg bersemangat dan ramai juga yang down sebab awal2 lagi tiket RM 50 dah habis!(kalau aku jadi penjual tiket aku mesti dah naik harga tiket ke RM 70 sebab confirm habis gak!haha)

Keadaan ni buatkan aku terfikir balik keadaan 4-5 tahun lepas time kite x menang apa2 gelaran pun.. peminat Malaysia semua kutuk persembahan team bola kita.. cakap main ntah ape2 la.. pass bola tak tepat.. rembat bola slow dan sbgainya.. tapi bile kita mng emas kat SEA Games dan msk final Suzuki Cup, benda ni terus berubah..

haha keadaan ni la yang aku nak para pembaca fikirkan bersama.. adakah kita ni patut menyokong bola sepak Malaysia ketika kita cemerlang sahaja? ataupun sentiasa memberi sokongan x kira menang atau kalah?hmm..

mmgla klau nak ikutkan camne nak sokong kalau tak berkualiti betul tak?? tapi kalau x sokong camne kualiti tu nak wujud??

chow!

p/s Gud luck Malaysia!!

No comments:

Post a Comment